Articole

Ce este inteligenta artificiala și care este impactul acesteia asupra afacerilor

Ce este inteligența artificială?

Inteligența artificială implică o varietate de funcții care permit calculatoarelor și mașinilor să imite inteligența umană. Această tehnologie care a fost incorporată în activitățile noastre de zi cu zi a fost menționată pentru prima dată în anul 1959, însă în ultimii ani aceasta a luat amploare datorită numărului mare de informații care ne înconjoară. Inteligența artificială sau A.I (I.A) folosește seturi imense de date pe care le procesează pentru a putea realiza activități precum: învățarea, rezolvarea de probleme etc.

Inovația pe care o aduce inteligența artificială în afaceri este automatizarea activităților care sunt repetitive și pot fi realizate cu ușurință de către aceasta, având capacitatea să crească productivitatea angajaților și profitabilitatea companiilor.

Impactul inteligenței artificiale asupra afacerii

Soluțiile digitale au devenit indispensabile pentru afacerile care vor să se mențină competitive. Specialiștii în tehnologie au observat în ultimii ani că  majoritatea afacerilor încep să îl incorporeze în strategia lor: investirea în inteligență artificială. În urma studiilor realizate, companiile de cercetare au remarcat că beneficiile aduse de către inteligența artificială asupra companiilor sunt următoarele:

  • Creșterea productivității angajațiilor

Studiile recent făcute de către Forbes arată că 60% dintre antreprenori consideră că inteligența artificială va permite angajaților să își crească nivelul de productivitate prin prioritizarea activităților.

  • Decizii luate mai rapid

Datele sunt cheia care stau la baza deschiderii unor noi oportunități pentru afaceri. Persoanele din conducerea unei afaceri care reușesc să ia decizii cât mai rapide vor reuși să se poziționeze mai bine față de competitori și, într-un final, vor crește profitabilitatea companiei. Numărul de informații și date pe care antreprenorii trebuie să le analizeze pentru a lua decizii este imens, însă acei fondatorii care au integrat inteligența artificială în companie reușesc să acționeze mai rapid, lucru care îi va avantaja în fața concurenței.

  • Asistență în timp real

Comunicarea companiilor cu clienții este un element foarte important pentru antreprenorii care își doresc construirea unei relații pe termen lung cu persoanele care achiziționează produse și servicii de la ei. Datorită inteligenței artificiale, companiile care au integrat această tehnologie reușesc să mențină o comunicare eficientă cu clienții și le permite să relaționeze cu un număr mare de persoane în același timp.

Concluzie

Inteligența artificială nu trebuie să fie ignorată de către antreprenorii care își doresc să crească performanța propriei companii. Adaptarea la această tehnologie poate să fie grea, dar beneficiile integrării inteligenței artificiale în fiecare afacere poate crea noi oportunități de dezvoltare și un viitor profitabil.